Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

journal femme bOsniaque Poesie Aphorismes Dnevnik Bosna aforizmi Poezija Kratke priče

PRESUDE I SVJEDOČENJA

Publié par Nermana BEGAGIC sur 28 Janvier 2016, 07:13am

PRESUDE I SVJEDOČENJA

Bilo je to dobro davno dvije prije rata kada sam radila kao šef biroa za projektovanje i održavanje softvera u Orgis-u, Unis-a. Direktor Orgis-a dr Jovan Dutina je morao dati otkaz jer je radio i kao redovan profesor mašinskog fakulteta, na njegovo mjesto je postavljen Drago Bjelica. Poslovodni odbor UNIS-a je odobrio veliki projekat informacionog sistema UNIS-a i u projektnu ekipu imenovao sve eksterne saradnike, sve profesore sa Univerziteta,

Ja sam, iako i magistar i stručna, nominovana tek za glavnog u komisiji za ovjeru njihova rada. Divan rad! Nova tezga za stručnjake sa fakulteta u sprezi sa direktorima preduzeća u kojoj svi po malo otkinu radničkog hljeba. Elem, umjesto redovne plate u Orgisu Jovo je sada imao ovaj projekat i plaćanje u tranšama po "obavljenim radovima". Ubrzo nam je isporučen upitnik sa nekoliko obrazaca o popisu i upotrebi raznih dokumenata u cijelom Unisu, direktor Bjelica je odredio grupe koje će to raditi za Projektni tim. Počele su stizati gomile ispunjenih papira i slagati se u čoškove kancelarija. Prošlo je tri mjeseca predviđeno za prvu fazu projekta kada me pozvao direktor Bjelica i stavio pred mene neki papir da potpišem. Počnem da čitam a on kaže da ne treba, nego da samo potpišem da je to sve formalno. Ipak ja pročitam "izvještaj o radu Projektna tima" u kom je svašta nabacano i kažem da ne mogu potpisati neistinu, ništa eksterni Projektni tim i Dutina nisu još uradili od onog što je zapisano. Drago mi priprijeti ja opet odbijam i izađem.

Deset dana poslije me poziva Komisija za radne odnose po prijavi direktora Orgis-a da sam nepodobna kao rukovodilac jer "negativno utičem na međuljudske odnose". Zakazana rasprava na kojoj ispituju svjedoke teče ovako:

- Olivera, pripravnik tvrdi da sam je zatekla kako se češlja u kancelariji i tražila da to radi u prostorijama sa ogledalom i česmom ispred toaleta. - Spomenka, programer, izjavi da sam tražila da sjedi u drugoj kancelariji a ne u mojoj jer je viša sprema. - Beata, VS programer, matematičar izjavi da kada je išla direktoru da se žali na rok izrade programa da sam dala primjedbu da je trebala da prvo sa mnom kao šefom razgovara. - Abdulah, projektant izjavi da je vrlo zadovoljan radom u mojoj ekipi, da posao dobro napreduje, da stručno stalno uči nešto novo od mene a da za zagađivanje međuljudskih odnosa ne zna. -Aida, takođe projektant izjavi da ništa ne zna o zagađivanju odnosa i da je vrlo zadovoljna radom u ekipi, uz pohvalu za stalni napredak u znanju i stručno vođenje. - Salih projektant neće uopšte da razgovara na tu temu , tvrdnju smatra smiješnom

Ispitivanje svjedoka je završeno, Komisija treba da zasjeda i donese odluku, "dokazi", mislim, ne vrijede ništa i ovo je maskarada! Ali sutra dobivam rješenje o smjeni sa radnog mjesta i izolaciji u svojstvu samostalnog savjetnika, u presudi takođe stoji da se moje ovlaštenje glavnog za odobrenje Projekta prenosi na direktora Bjelicu. Jasno je, Dutina i ekipa mogu biti isplaćeni prvu tranšu "projekta". Idem naravno sva bijesna u Sud za Udruženi rad da bih podnijela prijavu. Ali tamo mi, nakon čitanja zapisnika Komisije i odluke . glavni odgovara da je procedura moje smjene korektno obavljena i da , ako zahtjev da se "češljanje kose" u WC a ne u kancelariji Komisija smatra lošim međuljudskim odnosom onda tu nema prekršaja.

Eto, tako sam na svojoj koži lijepo saznala šta je pravda, šta su svjedočenja i šta su suđenja.
Sjetila sam se toga prije 10 godina odkada je moj bivši muž po BH sudovima radi nepoštenih radnji oko izbora tendera. Od jednog, dobio je 300 procesa, zabranu ulaska u Sud, niz novčanih kazni i čak dva boravka u zatvoru (čak i u Zenici!) po više dana radi uvreda sudova. I naravno, niti jedan dobiven proces ali zato propast svog preduzeća.

Čitajući zapisnike sa suda nekih istraga ovih dana nekima u politici, sjetih se svoga pogorka upoznavanja pravde i upitah se ko li je ovaj puta i gdje češljao kosu... Znamo mi to dobro odraditi!

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article

Archives

Articles récents