Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

journal femme bOsniaque Poesie Aphorismes Dnevnik Bosna aforizmi Poezija Kratke priče

UZ RAMAZAN

Publié par Nermana BEGAGIC sur 21 Juin 2015, 21:28pm

Catégories : #DNEVNIK

Sjedim pred nekadasnjom "Beogradjankom" sa amidzom, pijuckam limunadu i pogledam prolaznike. Upeklo vec u 10 ujutru toliko da me strah kako cu do kuce. Ispred nas prodje po koji poznanik pa se pozdravimo, dobro je biti u penziji. Kazem kako me brine sto ide ramazan, kako ce ljudi izdrzati po 14 sati dnevno bez vode. Izdrzace, izdrzace, kaze amidza, ne brini , na volju svakom. A sta je sa Tobom , pitam druzis li se sa ovim Novim? Slabo Boga mi, odgovara, znas jos od prije, ja sam vjernik a oni su bogomoljci, vidljivi i poglasni...

Nisam odmah shvatila, dok govori ugledah poveliku crnih ledja bubu kako juri pod moj sto, valjda u hlad. Odgurnuh je nogom pa ponovih naglas "vjernici i bogomoljci" gledajuci amidzino lice puno mira, isto kao i prije 10 i prije 20 godina ... Onda povezah pa se nasmijah glasno od srca! "E jest, vala! Vjernici i Bogomoljci! Masala!"

zapisano na zenickoj carsiji 19.6.2015
aže sestra da ručamo u kafani gdje smo godinama svraćali na brizle svaki puta kada me posjećivala u Dobrinji. Malo u brizi , kao svaki puta kada dođem je li kafana još radi, idem sa njom i srećom ugledam stolice i vinovu lozu kako je obavila hladnjak za goste kada je lijepo vrijeme. Na niskoj ogradi oslikano sarajevsko pivo a iza se zeleni livada ... ma ljepota! Dolazi konobar i naručujemo jela a onda stigoh do piva. Gleda me malo mu neugodno pa kaže da nemaju piva. Kako nemate, pa sva kafana je oblijepljena reklamama sarajevskom pivu i u Sarajevu smo! Nemamo , kaže i opet onaj izraz da mu je neugodno. Onda se sjetih, počeo RAMAZAN!

Sjetih se da u tim mjesecima mnogi muslimani ovdje kod nas prestanu da piju, ali evo sada pojačali mjere, neće ni da posluže alkohol! Ne znam što i one slike nisu skinuli ali ne rekoh ništa. Najjači čovjekov strah je strah isključenja iz zajednice i htio - ne htio valja se masi prikloniti ..a zakon mase je zakon vlasti/moći. Jer da je po islamu ne bi bilo pive nikada, ne bi bilo ni kafana i ne bi bilo apstinencije samo za mjeseca ramazana.

A opet, neću im ja slovo držati, bolje glavu pognuti i čaj naručiti.... Nisu vremena, ako ne prođu!

Sarajevo, Dobrinja, 20.juni 2015

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article

Archives

Articles récents