Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

DNEVNIK OSTARJELE FRAJLE

journal femme bOsniaque Poesie Aphorismes Dnevnik Bosna aforizmi Poezija Kratke priče

KAPTOLOGIJA I NOVI MI

Publié par Nermana BEGAGIC sur 14 Juillet 2018, 10:32am

Pričala moja rahmetli nena kako je jedan dan Suljaga poveo na fijakeru ženu do Busovače. Ostali cijeli dan a naveče Suljaginca samo što su se vratili brže požurila kod nene na kapiju i zove još pod utiskom: "Fatmahanma, dođi da ti kažem ...išla ja do Busovače fijakerom! Ja moja kono koliki je samo dunjaluk, nisam ni znala!". Popravila šamiju da joj kosa ne viri i požurila kući da Suljagi podgrije večeru. Nena odmahnula rukom i zatvorila kapiju mrmljajući "Jašta nego veliki", jer je ona ko dijete išla tetki od Višegrada do Novog Pazara a tamo bila Turska, pa zna.

Eto, bilo je to početkom 20.og stoljeća, Zenica kasaba, malo ljudi putovalo, malo koja od žena i vidjela više od svoje mahale.
Evo mene u 21.vijeku, 100 godina kasnije, prije tuširanja i doručka, 20 minuta Interneta i susret sa svijetom od Kanade do Novog Zelanda, poslije čitanje. Čitajući časopis o nauci naiđoh na novu riječ koju ne poznajem "Kaptologija": nova disciplina za spoj informatike i ljudskog odnosa/korištenja veza koje mu nudi ta tehnologija, Drago mi, odavno znam da s enešto dešava sa ljudskim rodom i da slijede velike promjene njegovim povezivanjem. Naučnici tvrde da mozak voli nove avanture, ja pretpostavljam da se oni neiskorišteni predjeli sive moždane mase otvaraju, zauzimaju, osvajaju nekako kao kada je u Americi u pionirskim godinama osvajan Divlji zapad, Mijenjaju se naše spoznaje, socijalni odnosi , svašta se mijenja, nestaje, budi.

Pa sa smiješkom jutros, uključujući se na internet mrežu govorim "Ja draga Suljagince još malo pa ćemo i do tebe doći .. Busovača tačkica, Busovljaci mi iz Francuske na liniji, svijet sve manji"...

Hoće li za sto godina moje praunuče sjediti na stolici ujutru, pritisnuti gas i krenuti do Australije iz Evrope na doručak ili će dugmetom da se samo premjesti iz jednog u drugo mjesto ?
Hoće li me tom prigodom spomenuti ili će mu facebook ponuditi ovaj tekst iz arhive od prije 100 godina sa galerijom slika? Koji li će jezik ostati da živi, rase znam da će nestati, razlike polova biti brisane, novi ljudi rađati već obrazovani.

Hoće li dobro biti jače povezano od zla kod čovjeka. Koje od ova dva lica čovjeka će više slabiti, ili će, i pored svih novina omjer kao kroz vijekove ostati isti?! I ljudska rasa sama sebe,tek sofiticiranije, nastaviti istrebljivati. Svijet postati mali čovječanstvo sve veće i veće a dobro i zlo ostati konstanta? Ni kaptologija, ni novonaseljeni dijelovi mozga, sve mi se čini, samo u mraku i svjetlosti ljudske duše ništa neće promijeniti.

NB, jutros

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article

Archives

Articles récents